OPEN PYKE MIC Visual Header

Building a nationwide urban community with social media.

PYKE
Uitgelichte skills

Strategie Marketing Trap

Strategie

Social Media Marketing Like

Social media

E Mailmarketing Postduif

E-mail

Data Analyse Marketing Neon Uitzicht

DATA ANALYSE

Uitgelichte skills

‘’HOE KAN EEN OPKOMEND HARD SELTZER MERK ZICH ONDERSCHEIDEN VAN DE MOORDENDE CONCURRENTIE?’’

Dat is de vraag die de oprichters van PYKE aan HYPD stelden. Een urban community opbouwen door het slim inzetten van social media. Dat was het plan. HYPD stelde persona’s op die het gehele traject leidend zijn geweest voor alle marketing uitingen. Door middel van Facebook, Instagram, YouTube en Display advertising werd de urban doelgroep in groten getale bereikt en vastgehouden. Reddit leende zich perfect voor het bereiken van specifieke niches binnen deze doelgroep, bijvoorbeeld hiphop producers. Search marketing maakte de mix compleet, door middel van een strakke landingspagina werd het groeiende aantal zoekopdrachten opgevangen.

Celine Haens PYKE MIC Recensie

”HYPD heeft zich volledig ingeleefd in het project, alsof het hun eigen opdracht was. Altijd enthousiast, meedenkend en inleven hoe wij als klant zijn. Een zakelijke relatie met een informeel tintje. Verantwoordelijkheden nemen waar nodig. Wanneer er iets fout ging, dit gelijk oppakken en een oplossing voor bedenken en uitvoeren.”

Celine Haens | Projectmanager PYKE

Resultaten

happy customers

De campagne doelstellingen zijn stuk voor stuk behaald verpulverd. Klant blij, HYPD blij. Met meer dan 1,9 miljoen bereikte mensen en 7,6 miljoen vertoningen, is ruim 86% van de doelgroep ondergedompeld in storytelling van de (OPEN) PYKE MIC campagne. Onze marketing funnel zorgde voor 240 inzendingen: 4x de doelstelling van PYKE.

Open Pyke Mic Behind The Scenes
.
0
+
unieke mensen bereikt
.
0
+
OPEN PYKE MIC inzendingen
.
0
+
Instagram volgers gained
.
0
%
meer website gebruikers
.
0
+
IG story votes tijdens battles

Real-time data

Alle campagne doelstellingen werden gebundeld en vertaald naar een overzichtelijke realtime analyse die het management van PYKE ten alle tijden in kon zien. In een wekelijkse call werden de resultaten en de voortgang besproken. Waar nodig, werd bijgestuurd en geoptimaliseerd op basis van de doelstellingen. Maximaal rendement uit elke advertentie-euro.

Van trailer tot aftermovie. We delivered.

PYKE x Noah’s Ark

Een samenwerking met één van Nederlands grootste hiphop labels kwam tot stand. Het doel: een urban community opbouwen met bijbehorend platform waar hiphop artiesten muziek kunnen laten horen, PYKE MIC. De samenwerking met Noah’s Ark gaf toegang tot nieuwe doelgroeplijsten die naadloos aansloten op de beoogde doelgroep. Deze targeting mogelijkheden zorgde voor een enorme boost in de social media campagnes: meer vertoningen, bereik, views en clicks tegen lagere kosten.

6 ARTIESTEN, 3 SESSIES, 1 PODIUM. Langverwachte collabs, oude bekenden en nieuwe muziek. De eerste PYKE MIC sessies zaten vol luistervoer voor de hiphop liefhebbers. Op deze manier kwam de doelgroep voor het eerst in contact met het merk PYKE. HYPD zorgde ervoor dat deze content op het juiste moment bij de juiste mensen terecht kwam. Check de sessies van Typhoon x Sticks, S10 x Froukje en sor x Zwangere Guy.

OPEN PYKE MIC

De microfoon werd doorgegeven naar rappend Nederland. Artiest en producer ‘sor’ maakte 3 custom beats waar opkomend talent hun skills op konden laten horen. Hierin is de enorme bak aan opgebouwde audiences en data ingezet om de juiste talentvolle rappers te bereiken via Facebook, Instagram, YouTube, Reddit en Display advertising. Van de ruim 240(!) door HYPD aangetrokken inzendingen, werden er 30 gekozen die doorgingen naar de finales.

E-mailmarketing

Door de beats achter een download met verplicht naam en e-mailveld te zetten, werden de eerste persoonsgegevens verzameld. Een mailfunnel zorgde voor een reeks aan e-mails die geïnteresseerde hiphop talenten op de hoogte hield van de spelregels en vervolgstappen. In totaal werden de beats door meer dan 1350 unieke personen gedownload. Op basis van deze gegevens zijn look-a-like doelgroepen gemaakt die wederom een boost aan de social campagnes gaven.

€15K prize money

30 gretige artiesten die tegen elkaar battlede voor de felbegeerde 1ste prijs: €15k voor de kickstart van je carrière. Hoe kom je van 30 talenten naar 1 winnaar? Door gebruik te maken van de opgebouwde community. De battles werden uitgevochten via Instagram stories en iedereen kon stemmen op zijn of haar favoriet. HYPD zorgde dat elke battle onder de urban doelgroep werd gepromoot via verschillende social media campagnes. Meer dan tienduizenden votes per battle heeft bewezen dat de (OPEN) PYKE MIC leefde onder de doelgroep.

SEASON 2. ARE YOU READY?

Aanvragen voor een seizoen 2 kwamen al snel binnen. Talenten die nét te laat waren met inschrijven, rappers die tijdens de battles in aanraking kwamen met de (OPEN) PYKE MIC en zelfs BN’ers die mee stemden: iedereen wou een seizoen 2. See you soon.

More cases

From our hypers