Growlands

Hyperlocal campaign

Growlands; de eerste cannabisbeurs in Nederland na 13 jaar van afwezigheid. Aan HYPD de uitdaging om 12.000 stoners van de bank naar de Jaarbeurs in Utrecht te krijgen.

Spoiler alert…. Growlands is uitgesteld tot 2021 i.v.m. de pandemie, maar de marketingstrategie was te gaaf om in rook op te laten gaan. Lees daarom hoe HYPD met een hyperlocal campagne veel impact maakte voor weinig.

Growlands Banner Mask Shape

Hyperlocal marketing

Ongeveer een half jaar voordat Growlands plaats zou vinden, was in het Spaanse Barcelona een van de grootste cannabisbeurzen van de wereld bezig; Spannabis. Op dat moment krioelde het van 35.000+ internationale potentiële klanten en standhouders in een straal van 20km rondom het beurscentrum van Barcelona. Daar moesten we zijn!

Zoals je kunt begrijpen wordt de interesse cannabis niet door Google en Facebook ondersteunt. Op basis van online zoekgedrag heeft HYPD de doelgroep echter wél in kaart kunnen brengen. Dit hebben we gedaan door wereldwijd de websitebezoekers van de 300 grootste cannabis gerelateerde websites te targetten via het display netwerk, gecombineerd met affiniteit en geografie.

Wordmap Growlands

Results

In 3 dagen tijd meer dan 3 miljoen vertoningen met een CTR van 0,87%. Voor de snelle rekenaars zijn dit 26.000 relevante websitebezoekers. Hiervan kwamen in de maanden erna 2500 terug via Google Search. Daarnaast veranderde onze hyperlocal campagne de zoektocht naar standhouders compleet. Waar voorheen actief gezocht werd, meldden de standhouders zich nu bij het bestuur van Growlands. En dat voor €1000,- ad spend. Daar zijn we trots op.

Erwin Recensie

Online marketing campagne Growlands

”Geniaal om een campagne op te zetten rondom de cannabisbeurs in Barcelona. Nog geen week na onze eerste meeting stonden we al live met de campagnes. Creatieve en snelle gasten! Op naar volgend jaar.”

Erwin Douwes
Bestuurslid Growlands

Growlands Marketing Eating A Sandwich

Heeft jouw business een lastige doelgroep om online te bereiken of ben je benieuwd hoe een hyperlocal campagne jouw business op de kaart zet? 

Ons fuel-ignite-explode model is de basis voor iedere online marketing campagne. Benieuwd hoe deze aanpak voor jou kan werken?