Applying next-level hyperlocal marketing to reach the audience

Growlands

Uitgelichte skills

SEA Marketing Tattoo Hand

SEA

Social Media Marketing Like

Social media advertising

Display Marketing Straat

Display marketing

Uitgelichte skills

‘’HOE KRIJGEN WE 12.000 STONERS VAN DE BANK NAAR DE JAARBEURS IN UTRECHT?’’

Met deze vraag kwamen de bestuursleden van Growlands naar HYPD toe. De eerste cannabisbeurs in Nederland na 13 jaar van afwezigheid. Er waren al wat offline marketing middelen ingezet, maar ze zochten naar een manier om het grote publiek te bereiken met een beperkt budget. Elke euro moest dus optimaal worden uitgegeven. HYPD heeft door het slim inzetten van SEA, social media advertising en display marketing de doelgroep maximaal weten te bereiken.

Spoiler alert…. Growlands is uitgesteld i.v.m. de pandemie, maar de marketingstrategie was te gaaf om in rook op te laten gaan. Lees daarom hoe HYPD met een hyperlocal campagne veel impact maakte voor weinig.

Erwin Recensie

 

”Geniaal om een campagne op te zetten rondom de cannabisbeurs in Barcelona. Nog geen week na onze eerste meeting stonden we al live met de campagnes. Creatieve en snelle club! Op naar volgend jaar.”

Erwin Douwes | Bestuurslid Growlands

Resultaten

happy customers

HYPD heeft in 3 dagen tijd met slechts €1000 advertentiebudget toch gigantische impact kunnen maken. Meer dan 26.000 relevante website bezoekers zorgden voor meer dan 15.800 minuten aan engagement. Dit kwam neer op slechts €0,04 per website gebruiker en €0,06 per minuut engagement. Ondanks dat de ticketverkoop nooit begonnen is (corona…), kwamen er maanden na de campagne nog honderden e-mails van bezoekers en standhouders.

Growlands Banner 1 Op 1
.
0
advertentiebudget
.
0
+
vertoningen
.
0
website bezoekers
.
0
minuten engagement
.
0
+
terugkerende gebruikers (and counting..)
From zero to hero in 3 days
Spannabis Cannabisbeurs Spanje

Finding the audience

Growlands is een nieuw concept. Hoe zorg je dat de doelgroep daar bekend mee wordt? Laat dat aan HYPD over. Ongeveer een half jaar voordat Growlands plaats zou vinden, was in het Spaanse Barcelona een van ’s werelds grootste cannabisbeurzen bezig; Spannabis. Op dat moment krioelde het van 35.000+ internationale potentiële klanten en standhouders in een straal van 20km rondom het beurscentrum van Barcelona. Daar moest Growlands aanwezig zijn.

Outside the box

Zoals je kunt begrijpen wordt de interesse ”cannabis” niet door Google en Facebook ondersteund. Op basis van online zoek- en surfgedrag, geografische targeting en relevante interesses heeft HYPD de doelgroep echter wél in kaart kunnen brengen. Zo zijn wereldwijd de websitebezoekers van de 300 grootste cannabis gerelateerde websites bereikt, speciale lijsten aangemaakt en getarget met uitgebreide interesses die overeenkomen met de doelgroep en zorgde een SEA campagne ervoor dat al het relevante zoekverkeer werd opgevangen. Op deze manier is de interesse ”cannabis” op een creatieve manier vervangen door andere kenmerken waardoor de doelgroep toch ondergedompeld is in online marketing geweld van Growlands .

Growlands Banner Omslag1

Hyperlocal madness

Dus: meerdere social media campagnes, display netwerk advertenties en een passende SEA strategie. Precies afgebakend in een straal van 20km rondom het Spaanse Spannabis. Dit alles zorgde voor een gigantische boost in naamsbekendheid onder de doelgroep en een shift in het aantrekken van standhouders voor Growlands. Waar voorheen actief gezocht werd naar standhouders, meldden zij zich nu zelf bij het bestuur van Growlands.

Growlands Marketing Eating A Sandwich

More cases

From our hypers