Hoe werken Google Extensies en hoe geven ze mij een online boost?

Dé handleiding voor je online performance

Met Google Extensies kun je nog meer bezoekers naar je site trekken door extra opties toe te voegen aan je advertenties. Dit geeft meer mogelijkheden om jouw merk in het zonnetje te zetten. Dacht je dat een pakkende titels en beschrijvingen in je advertentietekst genoeg is, think again! Google biedt met deze optie bedrijven de kans om online nog beter vindbaar en aantrekkelijke te worden. Wij zullen je uitleggen waarom je extensies moet gebruiken en waarom wij zo HYPD zijn over Extensies!

Wat zijn Extensies?

Zie het als de etalage van je winkel. Alle elementen om je advertentie heen moeten ervoor zorgen dat de consument aangetrokken raakt tot het product of dienst. Extensies zijn een effectief middel om nog meer online rendement te realiseren. Er zijn simpele extensies zoals een adres, telefoonnummer of de rating van je website. Zodra je verder gaat kijken kun je het nog verder uitbouwen door bijvoorbeeld sitelinks van je website toe te voegen of een mooie afbeelding van het product dat je verkoopt. Google rouleert de extensies die je instelt op relevantie van de zoekwoorden die de bezoeker gebruikt, lief van ze toch!

Welke zijn er?

Prijs- en Promotie extensies

Prijs extensies geven een weergave van de prijs van het product waar de bezoeker op zoekt. Hierdoor breid je de advertentie uit met extra informatie en zorg je ervoor dat je de juiste traffic naar je website genereert. Vet handig als jij iets scherp aangeprezen hebt!

Extensies om promoties naar voren te halen kunnen enorm effectief zijn. Stel er is een Black Friday deal of opruiming kun je met deze extra aangeven hoeveel korting erop zit en het zo laten uitblinken. De extensies komen ook leuk in beeld in de vorm van een ‘prijskaart-icoontje’ met dikgedrukte tekst.

Website-informatie en Sitelink-extensies

Wanneer je de bezoeker wil informeren over je producten of diensten is deze cruciaal.  Voorbeelden van USP’s die je zo naar voren kunt halen zijn: aanbevolen hotels, bestemmingen, buurten, cursussen, merken en ga zo maar door!

Sitelink extensies kunnen worden toegevoegd zodat bezoekers sneller op een specifieke pagina van je website terecht komen. Denk bij een fietsenwinkel bijvoorbeeld aan sitelinks als: Herenfietsen, Damesfietsen, Reparatie en Accessoires. Zo zal een bezoeker sneller herkennen wat hij wil en… doorklikken!

App- en Beeldextensies

Heb je een mobiele app dan is de app extensie enorm bruikbaar om de bezoeker deze sneller te laten downloaden. Zo verschijnt de je mobiele app op zowel je website als op Google, double trouble!

Beeld extensies zijn nieuw, ze geven de mogelijkheid om afbeeldingen toe te voegen aan je tekstadvertenties. Zo maak je het meer visueel en dus aantrekkelijker voor de bezoeker. Bij het gebruik van dynamische beeldadvertenties kun je je CTR laten toenemen met wel 10%, die boost is de moeite wel waard!

Review extensies van kopers en verkopers

Deze geven de beoordelingen over je bedrijf weer, zo kunnen bezoekers zien wat anderen van je vinden en hoe veel sterren ze geven. Goede manier om jouw hard verdiende werk de aandacht te geven die het verdient!

Er kunnen ook reviews van andere verkopers in je tekstadvertentie gezet worden. Google filtert reviews en voegt de beste toe aan je advertentie. Hierdoor kunnen bezoekers zien hoe andere sites je vertrouwen, laat die leads maar binnenstromen!

Locatie en oproep extensies

Om te voorkomen dat iemand in Amsterdam naar een bakker zoekt en bij de jouwe in Groningen terecht komt, zijn locatie extensies gemaakt. Naast de locatie het zien hoe groot de afstand is tussen jou en het bedrijf, het exacte adres en een sneltoets om meteen te bellen, routebeschrijving te starten of foto’s te bekijken.

Oproep extensies tonen het telefoonnummer zodat mensen direct contact met je kunnen opnemen. Doordat het makkelijker is voor de bezoeker om sneller contact met je op te nemen verhoog je je ROI!

Highlight extensies en laatste bezoek

Met highlight extensies kun je door middel van 4 korte koppen van maximaal 25 karakters vertellen wat jou onderscheidt ten opzichte van andere bedrijven in de branche. Door te vertellen dat jij géén verzendkosten rekent, 24 uur per dag open bent en je overal bezorgt trek je meer bezoekers aan.

 

Voor klanten die bekend zijn met je site is er de optie om het laatste bezoek voor hun zichtbaar te maken. Dit kan de consument een vertrouwd gevoel geven als hij al een keer op de website geweest is. Houd er wel rekening mee dat de bezoeker ingelogd moet zijn en minimaal 1 keer heeft doorgeklikt op je website.

Google Extensies bieden niet alleen een betere vindbaarheid, je versterkt de overtuigingskracht van je advertentie. Het gebruik van extensies kunnen de CTR een boost geven van 20% meer verkeer naar je website. Ook komen er steeds meer extensies bij, Google blijft ons verrassen met alle opties die ze toevoegen. Zorg daarom de Digital Strategy van je campagnes in orde is en up-to-date blijft.

Aan de slag!

Zoals je in dit artikel hebt kunnen lezen kun je met Google Extensies je online vindbaarheid een enorme oppepper geven. Niet alleen verbeter je je CTR, je deelt meer informatie, je versterkt het beeld dat de bezoeker heeft over jouw merk en het mooiste van allemaal: HET KOST NIETS!

Help me!

Ben je hier nou niet ervaren met extensies en heb je vraagtekens? Bij HYPD kan er altijd aangeklopt worden voor hulp. Neem gerust contact met ons op, wij staan voor je klaar!

Vond je deze blog leuk en wil je meer lezen over onze online marketing skills? Lees dan hier verder: