Conversie optimalisatie
Elke euro kun je maar één keer uitgeven en zaak is om hem zo efficiënt als mogelijk te besteden. Hier komt conversieoptimalisatie om de hoek kijken. Hoe krijg ik een hogere CTR bij mijn Google Ads campagnes? Hoe zorg ik dat er meer websitebezoekers op mijn nieuwsbrief abonneren? Allemaal vragen die met conversieoptimalisatie te maken hebben. Een conversiepercentage laten pieken is waar wij HYPD van worden.
Conversieoptimalisatie in ons fuel-ignite-explode model
Ons bewezen fuel-ignite-explode model visualiseert de weg van potentiële klant tot klant. In elke fase een andere aanpak & doel. Conversieoptimalisatie is toepasbaar in elke stap van het model. Elke digitale handeling die jouw doelgroep uitvoert, kan geoptimaliseerd worden. Vooral in de ignite & explode fase zorgt CRO voor meer klanten.
Online marketing doelen
Zoals gezegd kan elke handeling of (micro)conversie geoptimaliseerd worden. Het maximale halen uit elke reclame-euro staat voorop. Online marketing is oneindig inzetbaar en met conversieoptimalisatie zorg je dat alle online marketing uitingen het beste resultaat genereren. Hieronder een overzicht van de online marketing doelen waarbij conversieoptimalisatie een essentiële rol speelt.