
Nieuwe standaard voor zzp’ers in de bouw & techniek

Steeds vaker zijn vakmensen in de bouw en techniek zzp’er. Aanpakkers is hét nieuwe platform dat deze mensen verbindt aan mooie klussen en ondersteunt bij alle bijkomende zzp-zaken. Het platform is in 2023 uitgerold, werd gebouwd door Freshheads en HYPD verzorgde de marktintroductie en is sindsdien vaste marketingpartner.
Aan HYPD de verantwoordelijkheid om de tonnen aan advertentiebudget op de juiste plek te besteden. Hierin is gekozen voor social media en display advertising voor een boost in naamsbekendheid en zichtbaarheid. Alle online zoekers werden vervolgens met een slimme SEA strategie bereikt.
De door HYPD opgezette omnichannel strategie was zeer succesvol en de samenwerking bleek een schot in de roos: het aantal zzp’ers dat zich aanmeldde was vele malen hoger dan de prognose.
HYPD heeft roadmaps, marketingagenda’s, doelstellingen en budgetverdelingen opgezet en uitgewerkt. Zo is het aanmeldformulier geoptimaliseerd om het aantal kwalitatieve leads te verhogen en is de social media strategie steeds uitgebreid met o.a. nieuwe doelgroepen en content. Daarnaast bleven we hard timmeren aan SEA: dit bleek het belangrijkste conversiekanaal voor Aanpakkers.

Een nieuw platform vraagt om de nodige investeringen in SEO. Uit verschillende analyses is naar voren gekomen dat er vaak locatiegebonden wordt gezocht. Hierop is een paginastructuur opgezet die daar perfect op inspeelt. Door linkbuilding toe te voegen aan de SEO-strategie heeft HYPD ervoor gezorgd dat Aanpakkers een gemiddelde top 5 positie heeft bemachtigd binnen organische zoekresultaten.
Het platform is succesvol. De bak met zzp talent is gevuld en dus ontstond er een nieuwe behoefte: meer opdrachtgevers en klussen. Daarom heeft HYPD een B2B strategie opgezet om meer opdrachtgevers te koppelen aan Aanpakkers. Succesvol, want inmiddels zijn meer dan 3000 opdrachtgevers geholpen door de marketingstrategie van HYPD.
De opgestelde KPI’s zijn inzichtelijk gemaakt in een realtime dashboard: aantal leads, kosten per lead, conversiepercentage van de online funnel en meer. De marketingmanager wil diepere analyses in de campagnes, terwijl de CEO alleen wil weten wat erin gaat en wat eruit komt. Daarom heeft HYPD realtime dashboards opgesteld voor verschillende lagen in de organisatie. Tijdens de 2 wekelijkse meetings stonden deze dashboards centraal met als doel om Aanpakkers zo groot als mogelijk te maken.
DEMO
Benieuwd hoe zo’n realtime dashboard eruit kan zien? Hieronder een voorbeeld. Let op: dit is een demo en bevat dus geen echte data.

”We hebben een perfecte samenwerking ervaren met HYPD. Bjorn en zijn team wisten vanaf het begin van het project keer op keer aan onze verwachtingen te voldoen – en die vaak te overtreffen. Bij de initiële start van Aanpakkers.nl hebben wij veel moeten itereren en waren de lijntjes met HYPD kort. Dit verlangde veel flexibiliteit van HYPD, wat zij ook perfect wisten te bieden. Gedurende onze samenwerking viel het vooral het vooral op dat HYPD onze business, doelen en roadmap wist te doorgronden. HYPD vertaalde dit direct naar concrete initiatieven en suggesties voor het verbeteren van onze marketing. Daarnaast sluit de full-service aanpak naadloos aan bij een “jonge” start-up. Voor ons is HYPD dé partner gebleken om samen te starten, te groeien en te “bouwen” aan de toekomst.”
Bas De Meulemeester | Platform Lead Aanpakkers