Case Header Lfe

Meeste m² wijnschap in retail Nederland

Marketing innovatie binnen de wijnmarkt
Wijngaard Tros Druiven

Als je ooit wijn in de supermarkt hebt gekocht, is de kans zeer aannemelijk dat je ook een fles van één van de wijnmerken van LFE in je handen hebt gehad. Deze wijngroothandel heeft namelijk de meeste m² aan schappen met wijn in de Nederlandse supermarkten. HYPD werkt al ruime tijd samen met LFE en heeft bewezen hoe gerichte online marketing kan bijdragen aan merkbekendheid en omzetgroei.

Vooroploper

Met voormalige brand managers in dienst combineert HYPD online marketing en retail kennis tot een complete aanpak. De wijnsector is een traditionele branche. Online marketing biedt enorm veel kansen. Dit zag LFE ook en is daarom gaan samenwerken met HYPD. Consumenten zoeken steeds vaker online naar wijn en deze kans heeft HYPD met beide handen aangepakt.

De toekomst van retail advertising

Boodschappen worden steeds vaker online besteld. HYPD heeft voor 15+ wijnmerken campagnes draaien op de grootste online supermarkten van Nederland: Albert Heijn, Jumbo en Plus. HYPD zorgt ervoor dat wijn prominent wordt getoond relevante zoekopdrachten en categorieën, precies op het moment dat consumenten in een koopmodus zitten. Volledig afgestemd op lopende acties in fysieke winkels, het seizoen en de wijnbehoefte van de klant. Deze campagnes zorgen voor een gemiddelde ROAS van 25.

Ontzorgen van A tot Z

Wij hebben deze platformen ons volledig eigengemaakt en nemen voor LFE het volledige proces uit handen. Van strategie en uitvoering tot optimalisatie en rapportage. Hierdoor kan LFE zich focussen op hun core business, terwijl wij zorgen voor maximale zichtbaarheid en meetbare resultaten binnen Retail Media.

Marketplace Advertising

Spotlight campagnes

Om de wijnverkoop verder te stimuleren, wordt vaak gebruikt gemaakt van acties. HYPD speelt hierop in door slimme display en social media marketing in te zetten om de fysieke verkoop te boosten. Campagnes zijn geografisch afgestemd op de lokale verkooppunten en lopende acties in de supermarkt zelf.

Rapportage & terugkoppeling

Duidelijke data-inzichten zijn key bij LFE. HYPD bouwde verschillende realtime dashboards voor elk wijnmerk waarmee gerichte keuzes gemaakt worden. Van giswerk naar data. Tijdens de 2 wekelijkse terugkoppelmomenten worden de dashboards gebruikt als praatplaat: wat is er uitgegeven en wat heeft het opgeleverd? Op deze manier wordt de online marketing euro steeds beter uitgegeven.

DEMO

Benieuwd hoe zo’n realtime dashboard eruit kan zien? Hieronder een voorbeeld. Let op: dit is een demo en bevat dus geen echte data.

Template Dashboard Demo HYPD

Meer groei cases

Van onze partners